آموزش زبان از مبتدی تا حرفه ای

english easy for learn

آموزش زبان از مبتدی تا حرفه ای

<(*blog_title*>

english easy for learn

مشخصات بلاگ
آموزش زبان از مبتدی تا حرفه ای

آموزش گرامر از پایه تا حرفه ای، ضرب المثل فارسی به انگلیسی،اصطلاحات کاربردی و خیلی چیز های دیگه

بایگانی
آخرین مطالب
ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ

آپلود عکسابزار فال حافظ

آموزش صفات ملکی

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۴۱ ب.ظ

صفات ملکی 
 

در ترجمه  " کتاب ِ‌من "  من اسمی است که  در مورد کتاب  توضیح می دهد . در واقع " من " صفت است که از آن به عنوان صفت ملکی یاد می کنیم . به عبارات زیر توجه کنید :
 
کتاب  ِ‌ من                                  کتاب  ِ‌ ما
کتاب  ِ‌  تو                                  کتاب  ِ‌ شما
کتاب  ِ‌  او                                   کتاب  ِ‌ آنها

 
ترجمه  این صفات ملکی به شرح زیر است :
My                                         our
Your                                      Your
Her / his / its                               their
مثال : 
My book                              our book
Your book                           your book

  نکته ها :


1 – هر صیغه صفت ملکی خودش را دارد. این صفات برای صیغه های مختلف به شرح زیر هستند:


صیغه های مفرد
I -> my (مال من )
You -> your (مال شما)
He -> his (مال او)
She -> her (مال او)


صیغه های جمع
We -> our (مال ما)
You -> your (مال شما)
They -> their (مال آنها)  

 

  این صفات ملکی قبل از اسم می آیند و مالکیت آن شیء را بر انسان بیان می کنند. مانند:

My car اتومبیل من
Her watch ساعت او
Our teacher  معلم ما
Their house خانه آنها  

 

تعریف ضمایر فاعلی: ضمایر فاعلی به جای اسم می نشیند واز تکرار مکرر آن جلوگیری می کنن
  • hamed akhgary

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی